Når man anvender TV 2’s digitale tjenester vil TV 2 indsamle en række forskellige oplysninger om dig som bruger.
Vi har samlet en beskrivelse af alle de forskellige personoplysninger som TV 2 behandler i TV 2s privatlivspolitik. I privatlivspolitikken vil du også kunne læse om hvorfor vi behandler dine personoplysninger, og du kan finde den til enhver tid gældende oversigt over, hvordan dine personoplysninger behandles.
Nedenfor kan du få et hurtige overblik over, hvordan og hvorfor TV 2 behandler personoplysninger om dig som bruger.
Er der forskel på hvordan TV 2 behandler forskellige personoplysninger?
Ja, det er ikke alle personoplysninger som vi behandler ens. De forskellige oplysninger kan inddeles i tre overordnede kategorier:
Kategori 1: Personoplysninger som TV 2 behandler om dig, men som ikke tilknyttes dit TV 2 Login.
Størstedelen af de personoplysninger TV 2 behandler falder i denne kategori. Det er karakteristisk for denne type oplysninger, at vi kun behandler dem i en kortere periode for eksempelvis at kunne føre statistik med hvilke artikler, der bliver læst eller for at udvælge det mest relevante indhold til dig som bruger.
Det vil ofte ikke give mening for hverken dig som bruger eller TV 2, at knytte disse oplysninger til dit TV 2 Login. Dit TV 2 Login og oplysningerne om de artikler du har læst ”afkobles” altså fra hinanden, hvilket betyder, at hverken vi eller andre efterfølgende kan forbinde oplysningerne om de artikler du har læst med Dit TV 2 Login.
Et andet godt eksempel på personoplysninger, som behandles på denne måde, er oplysninger om din fysiske lokation, når du vil tjekke vejrudsigten i vores Vejr-app eller på vejr.tv2.dk. Når du åbner disse tjenester, vil systemet forsøge at lokalisere den fysiske placering af den enhed du anvender, så du kan modtage den mest retvisende lokale vejrudsigt. Men fordi vi ikke har et formål med at gemme sådanne informationer om dig som bruger, bliver disse oplysninger ikke gemt som en del af de informationer, der tilknyttes dit TV 2 Login.
Kategori 2: Personoplysninger TV 2 behandler om dig, og som tilknyttes dit TV 2 Login.
Nogle personoplysninger vælger vi dog at gemme og tilknytte dit TV 2 Login. Det vil altid være situationer hvor vi vurderer, at der er et legitimt formål med at gemme oplysningerne over længere tid, og når det er relevant, at oplysningerne er tilgængelige uanset om du sidder på din computer, mobiltelefon, dit smart tv e.l.
Et godt eksempel på sådanne personoplysninger er informationerne om, hvilke programmer du har set på TV 2 PLAY. Har du fx set de første fire afsnit af Badehotellet på din computer, så vil disse oplysninger blive tilknyttet dit TV 2 Login således, at systemet ved hvor langt du er kommet i serien og dermed kan anbefale dig at se afsnit fem, selv hvis du måtte åbne TV 2 PLAY fra din mobiltelefon.
Kategori 3: Personoplysninger som TV 2 af sikkerhedsmæssige hensyn lader partnere behandle
Den sidste kategori er personoplysninger, som TV 2 af sikkerhedsmæssige hensyn lader eksterne partnere behandle. Det er dog ikke mange personoplysninger, der falder i denne kategori.
Det bedste eksempel på dette er kreditkortoplysninger. TV 2 PLAY er et betalingsprodukt, og derfor skal man også indtaste kreditkortoplysninger, når man køber et abonnement. Men vi ønsker ikke at opbevare eller håndtere kreditkortoplysninger, og vi ønsker heller ikke at det skal være muligt at koble disse kreditkortoplysninger sammen med de øvrige personoplysninger, der er tilknyttet et TV 2 Login. Derfor har vi valgt en ekstern partner med speciale i håndtering af kreditkortoplysninger til at stå for betalingen, og derfor er vi aldrig selv i direkte kontakt med disse oplysninger.
Kan jeg se hvilke personoplysninger TV 2 opbevarer om mig?
Ja, du kan altid se hvilke personoplysninger TV 2 har tilknyttet din bruger, og som dermed falder i kategori 2. Det gør du ved at logge ind på Mit TV 2 og klikke på ”Hent Data”.
Kan jeg bede om at få slettet alle personoplysninger som TV 2 har behandlet om mig?
Ja, det kan du. Fordi alle personoplysninger i kategori 1 ikke bliver tilknyttet til dig og din bruger, vil de blive slettet automatisk og/eller anonymiseret efter lidt tid, hvis du stopper med at anvende TV 2’s tjenester.
Hvis du ønsker at slette alle personoplysninger TV 2 har tilknyttet dit TV 2 Login, kan du gøre dette via Mit TV 2 ved at klikke på knappen ”Luk konto”. Herefter vil vi slette alle informationer om dig, undtagen dem hvor vi fortsat har et lovligt behandlingsgrundlag. Det kan eksempelvis være dine fakturaer, som er vi er lovforpligtet til at gemme.
Vælger du at lukke din konto hos TV 2 sørger vi naturligvis også for, at de personoplysninger der falder inden for kategori 3 ovenfor bliver slettet hos den eksterne partner.